THE shoes!

Jag trodde att de var slut och ute ur butikerna för länge sedan. Ankelbootsen från Acnes höstkollektion 06 som jag bloggat om tidigare gjorde mig yr (bokstavligt talat) där de stod på en hylla på NK Nordiska Designers i fredags. I alldeles perfekta storlek 36 var de och satt som gjutna. Jag ville arrangera mitt alldeles egna stilettorun på plats och rusa hela vägen till rulltrappan, ner, ut och in i evigheten... "tvåtusenniohundranittionio" sa ett stort säljarleende och jag kunde bara glömma att de skulle kunna följa med mig hem. Mamma skrattade åt det, enligt henne, hutlösa (pinsamt) och gick iväg och fingrade på en ful Odd Mollykofta. Morr. Jag vill ha de där skorna! 
Boots - Ankle With Zip
Något sponsoravtal kunde förståss inte knytas mellan mamma och mig, inte ens ett lån kunde jag beviljas. Vad ska man göra för att få tretusen, snabba cash, nu, bums!?

The Stray Boys har utförsäljning på Vikingagatan vid S:t Eriksplan, jag var förbi där idag och fick med mig hem något som jag aldrig trodde att jag skulle vilja klä mig i, en långkofta! Den räcker nästan till knäna och fick mig till en början nästan att känna mig som en estetiskt lagd, rökande kvinna som har lite gråsprängt naturligt hår i en slarvig knut,spinkiga ben, två katter, en trea på söder och rödvinet i högsta hugg. Men sen så tyckte jag att koftan bara var cool och elegant på samma gång, lite "stray boys möter boomerang möter Hugo Boss", så jag slog till. Trehundra kronor rockade den loss på, härliga 20% av tidigare priset, greeeeat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback